...::countdown-ing::...

Tuesday, January 13, 2009

jOm kongsi2!!

-plik tP bnar-

aku pnh nmpk bku sal solat..slat sambil gendong byi?? plik?? tP bnr!!
tp, aku pnye la cri..bwu skang aku jmpe..huu..Alhmdllah..
ni nk kongsi...
bismillahirrahmanirrahim
solat amat pnting dlm solt sehinggakan xle dtggalkn sma skli..sme2 rnugkn...
sney aku xdpt nk tlis sume..cma aku rgkaskn aje..
antra kmudahn y dbolehkn dlm sYarak:
  • menangis dlm solat
  • menoleh dlm solat ke kri @ knn tP dda hendaklah ttp mgdap kiblat..
  • bGerak ntuk jaUhkn bhy
  • mengendong baYi
  • beri isyart tgn
  • mbetulkn bcaan imam Y slh dGn mnyebut ''Subhanallah"
  • mengucapkan "Alhamdulillah" setelah bersin
  • dan byk lg...

p/s: siri bimbingan solat, plik tP bnar dlm solat, uSt abdul rahman mohamed

-sowi if tlalu rgkas-

No comments: