...::countdown-ing::...

Saturday, August 1, 2009

undur diri

assalamualaikum...
da lame asenye x menulis di sini....
skrang adlah musim y sgt3 sibuk.. ada bnyk komitmen...bnyk sgt smpaikn ade y tgur,.. larat ke k.za buat sume ni.. alhamdulillah... larat...insya Allah...=)
kadang2 terfikir, kalau sekarang kita sudah mengeluh bila diberi tanggungjwb dan amanat...nnti bila da berkeluarga + berkerjaya...camne nk handle... bleh ke... jd berlatih la dari sekarang.. apa y penting, cane nk bhagi2 kn masa... tp, dlm mase y sma, tanggjwb pd Tuhan tidak diambil mudah...=) kita adalah hamba-Nya... niatlah kerana-Nya.. insyaAllah, dengan niat boleh mengubah y sia2 kepada berguna, adat boleh mnjadi ibadat... bnyaknya pahala... jika kita beramal kerana Allah... Tuhan yang Maha Pemurah...subhanallah...
bila bercakap pasal undur diri ni... ada satu cerita...
za minat dengan muzik...(alat muzik)...za masuk kompang bila ada bengkel kompang brsama bbrpa kwn... nak dijadikan cerita.. kami ni selalu jugak usik mengusik... mengatakan abg kompang ni kelakar, baik ngan pndai main muzik...bajet2 romantik la... sbb dgr dia main keyboard... hehe tp, ni sekadar suka2 je... tade maksd lain...

tp, kwn2 za ni suka mengusik bila je selisih bila bjalan, terserampk ne2,... panggil2 nama za depan die... sape x malu bila bhdpan situasi 2... huuu~ tapi,.. betul, tade mksd lain.. cuma suka cara die je... n za tgk, die pn ade gak usha2 za... tp, tak pasti ape mksd die.. mgkn die heran sbb kwn2 kenen2 kn ngan die, mungkin jugak die rase menyampah... mungkin..mungkin.....
tapi, za ttp rase x sedap ati... bila tiba je latihan kompang, kna bhdapan dengan die.... rase serba salah pn ade jugak... ntala... za masuk pertandingan kompg minggu kbudayaan + kesenian... alhamdulillah... baru je dpt keputusan, RAUDHATUL MAHABBAH dapt tmpt ke3 hanya dengan bbrapa kali latihan je.... n untuk mlam penutup MK&K, za sebenarnya main kompang smsa perarakan VIP, tp saat2 akhir tolak sbb alasan tanak tersermpk ngn abg 2... ase malu sgt... za pun tanak dia anggp za masuk kompng semata2 nk tgk die ke ape ke...tp, za betul2 minat nk main muzik... tp, berat ati sgt bila za nk tarik diri... za pn tanak, dia pk za da salah niat ntuk blaja main kompang ni... bila terpk, susah jugak nk jaga niat ni eh supaya tak terpesong, kdg2 perlu korbankan ap y kiter suka n minat.... ramai y tnya knpa za tade mase perarakan 2, za jd speechless... tataw nk ckp ape... diam n senyum je.... buat abg kompang 2, za harap die tak salah paam... bila keadaan da reda sket, baru za decide blik nk join pekomperi ato tak taun depan... insyAllah... bila tgk persembhn pekomperi, ase teruja sgt nk ikut sma main...

4 comments:

azzy said...

spe abg tu ek???hehe

lokman@keme said...

lame woh xdgr kabar za.
heh3


pekomperi tu ape?

Fara said...

cik za yang chomel....windu sgt!!!

xAr said...

kak fara: hehe.. rindu jugak.. tp skang xde kesempatan lagi la nk blik sane...huuu~
lokman: pekomperi 2 mksdnya persatuan kompang temporari...hehe
kak jiah: ehem2...=P